zondag 21 mei 2017

Mini jaren 50 (verjaardags)jurk

Zoals ik al aangaf bij mijn eigen jaren 50 jurk. Kwam mijn dochtertje gelijk naar mij toe om te zeggen dat zij nu aan de beurt is en wel voor haar verjaardag. Gelukkig heb ik nog even want haar verjaardag is op 24 juli en dan wordt ons kleine (cadeautje) prinses al 6 jaar. Pfff waar blijft de tijd!!!

Goed ik moest dus weer mijn boeken induiken voor een jurk. Maar voordat ik dit deed ben ik eerst gaan kijken wat voor een stof ik zou kunnen gebruiken.

Fleur stond erbij en (gelukkig) weet zij heel erg goed wat zij wil hebben en waren wij zo klaar met de stof maar dan. Toen kwam het er moest nog wel een jurk gevonden worden die zij mooi vind en waar ik deze stof bij kan gebruiken.

En wonder boven wonder hebben wij ook daar gelijk iets voor gevonden en dit is het geworden.

En dit model is het geworden uit ottobre 3/2016. Het lijkt best wel veel op mijn jurk alleen is de achterkant net anders. Heel erg leuk met strikjes en lusjes.







Dit is de gekozen stof.

De bovenkant wordt gemaakt van de vlinders en ik heb gekeken en er is genoeg om er ook de voering van te maken. De stof is glad dus dat kan dan mooi. Voor de rokdelen er onder komt een paarse stof met daaronder een stuk lila voering en onder die lila voering wordt nog lila tule aan vastgenaaid. 

Al met al een hele feestelijke jurk voor een (bijna) 6 jarig meisje.




1 opmerking: