zondag 21 mei 2017

Jaren 50 jurk is af!!

Eindelijk is het zover. Ik kan het jullie laten zien!! Mijn jaren 50 jurk is af. Een jurk die ik speciaal gemaakt heb voor 2 concerten die ik volgende maand heb. 
Namelijk op 1 juni ga ik naar The Piano Guys en op 23 juni naar een zangeres, waar ik echt al zo lang naar toe wil, namelijk Celine Dion. (Oeps dit had ik volgens mij al verteld in mijn vorige post 😊. Hoezo een grote fan 😉)


Maar goed ik ben gaan zoeken naar een geschikt patroon. Ik wist in mijn hoofd wel wat wilde hebben maar ja probeer dat dan maar eens te zoeken.Uit eindelijk is het dit patroon geworden van de ottobre.
Toen kwam de stof want ja ook daarvan wist ik wat ik wilde hebben. Na wat rondneuzen op het internet had ik het gevonden.

En onder een (half) toeziend oog van mijn dochtertje heb ik de patroondelen overgenomen en daarna de stof uitgeknipt.

En een project zoals dit is heel erg leuk en gaf voor mij ook gelijk een tijd aan waarin ik het af moest hebben. Het is vandaag 21 mei en het is ruim op tijd klaar voor het eerste concert op 1 juni. Dus voor mij is dit missie geslaagd.


En dan nu waar jullie op hebben gewacht. Het eindresultaat van mijn jurk. Nu op de paspop want foto's van mij en de jurk volgt na 1 juni als het concert is geweest. De foto's zijn net genomen bij mij achter in de tuin. Nu ik de foto's zo zie misschien niet het beste licht maar het moet nu maar even zo. 

Waar ik zelf heel erg "trots" op ben is de blinde rits. Ritsen zijn niet echt mijn ding maar het is toch erg goed gelukt al zeg ik het zelf haha hoezo mij zelf een klopje op de schouder geven.

Bij het rokdeel van het voorpand zijn er 3 plooien te zien en de 2 buitenste plooien ...




is te zien dat ze mooi gelijk lopen met de prinsessennaden van het bovenstuk.



En de jurk is helemaal gevoerd. Wit boven en zoals op deze foto te zien is zwart onder.



En zodra ik gezegd had dat de jurk af is kwam mijn dochtertje naar mij toen en zei gelijk "mama nu ga jij voor mij een verjaardagsjurk maken hé!!" Uh ja zeker meisje. Dus ik ben de kast in gedoken .

Maar meer daar over kunnen jullie hier lezen.

Tevens doe ik mee met een wedstrijd wat door Mamarieke is georganiseerd. Meer daarover vinden jullie hier!!






4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige jurk. De stof is prachtig vooral voor 2 concerten. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nina. Ik ben er ook zo blij mee. Dit weekend wil ik proberen nog een petticoat te maken en eens zien hoe dat er onder staat.
      En het eerste concert is op 1 juni en dat duurt niet meer zo lang ;-)

      Verwijderen